sobota 1. června 2013

Smrt na dvou kolech

   Neumím jezdit na kole. Ať to zní jakkoliv absurdně, vážně to neumím.

   Ne že bych z něj padala (minimálně první tři kilometry), neuměla na něj nasednout, nebo jezdila pořád na jeden a ten stejný převod. Ale neumím hospodařit silama. Mám možná nějakou fyzičku, ale absolutně nemám namakané ty svalové skupiny, které jsou k cyklistice potřeba. Mám pocit, že bych zkrátka víc kilometrů snad i uběhla než ujela na kole!!! A to je na tom vlastně ještě horší.

   Uvědomila jsem si něco naprosto strašného. Dala bych cokoliv za to, kdyby moje budoucnost na škole nezávisela na splnění předmětu Kurz sportovních aktivit. Já, která od malička nemám v podstatě žádné jiné koníčky než všechny možné sporty, bych se klidně uvolila učit se třetí jazyk, dobrovolně napsala seminární práci, nebo spočítala celou Petákovou, jen kdybych nemusela bojovat o tři (zásadní!) kredity kdesi v Jižních Čechách na sedle kola.

   Nedělá mi problém uznat, že něco nezvládám. Běžně mi to nevadí v životě a sportovní prostředí není výjimka. Neumím hrát voleyball (neumím to nejspíš ani správně napsat), na gymnastiku bych měla mít zbrojní průkaz (lidé v mojí přítomnosti umírají smíchy) a NEUMÍM JEZDIT NA KOLE.
Bolí mě nohy, jenom si ten pekelný přístroj vybavím. Bolí mě nohy, hlavně když si vybavím, jak se tváří mí přátelé, kteří studují/studovali na stejné fakultě, a já vyzvídám něco víc o tomhle týdenním kurzu. Mám před očima jejich vyděšené výrazy.
„Tam jsem si vážně sáhla na dno.“
„Musíš to prostě kousnout“
„Posledních dvacet kilometrů jsem probrečela“
„Večer jsem měla svalovou horečku“
a v neposlední řadě: „Vem si hodně Snickersek“

   Čas nejde zastavit, hodiny běží a můj pobyt na této planetě se krátí. Sice mě na vteřinu trochu uklidnil pohled do fotogalerie výcvikového centra, kde bude tohle trýznění probíhat, ale tím spíš nechápu, proč si mám brát karimatku a spacák! To jako že ty zděný chatičky nejsou pro nás? Už dávno nejsem to dítě, který milovalo stan, klidně se mylo v řece a k životu nepotřebovalo ani světlo, ani teplo, ani sucho... Jestli už mám teda přežít 100km na dvou kolech poháněných jen a pouze mou vlastní energií, chci, aby na mě po návratu čekala měkká a teplá postel, zásuvka s elektrikou, notebook s filmem a přítel(kyně) na telefonu se signálem!


   Spolužačka sice říká, že když to přežili jiní, přežijeme to taky (posilněni dostatečným množstvím alkoholu)... Ale pro jistotu se jdu naučit alespoň nějakou tu modlitbu...  

Žádné komentáře:

Okomentovat