neděle 2. června 2013

CykloTezy Den 0

Mise: Kurz aktivit v přírodě
Doba: 7 dní
Místo: Výcvikový kemp FTVS – Stráž nad Nežárkou
Odměna: 2 kredity

     Některým mým přátelům, kteří studují například medicínu, nebo něco podobně namáhavého, přijde nespravedlivé, že mám získat dva kredity za to, že absolvuji týdenní Kurz aktivit v přírodě. „Jeden den si uděláte výlet na kole, proběhnete se po lese, vykoupete se v řece, na rozloučenou si uděláte táborák a profesoři přivřou oči nad tím, že si dáte jedno pivo.“
Ha ha, děti! Tohle není žádná školka v přírodě!

     Vážně nechápu, proč se takový věci musí dít zrovna mně. Že jsem loni byla nemocná na Silvestra? Fajn! Měla jsem zánět achilovky přesně v době play off? Fáájn. Ale že v době, kdy jediná bezpečná činnost je ležet doma v posteli, musim jet do Jižních Čech (kde je mimochodem stav kritický), místo abych nabídla azyl jedný Blondýně a válela se v posteli minimálně tři dny s ní, to už je fakt vrchol...
Ale co, postavím se svému osudu hrdě a s hlavou vztyčenou! Pokud se mi teda povede sbalit si...

    Upřímně už si neumím ani představit, jak bych dnes balila bez existence Facebooku, kde se všech známých ptám kolik si berou ponožek, jestli jedou v džínách nebo teplákách, nebo jestli si mám brát noťas, kdo bere repráky, co berou za alkohol a jestli je krosna už moc out a mám si vzít do lesa kufr jak nějaká negramotná blbka!

*Pouštím si Lásko, voníš deštěm a přemýšlím, proč mají Češi tak rádi černý humor...

     Tak, jako se při odjezdu na dovolenou systematicky schovávají peníze na několik různých míst, kdyby náhodou došlo ke ztrátě jednoho či druhého zavazadla, i já jsem si pečlivě rozdělila spodní prádlo do několika důkladně zabalených igelitových pytlíků na několik různých míst. Samozřejmostí je několik sáčků do rezervy a izolepa pro případ, že bych svému nerozlučnému kamarádovi notebookovi musela vyrobit nepromokavou bundu.

*Pouštím si Řeku lásky... a mámě to nepřijde ani trochu vtipné...

     „Musíte si vzít hodně oblečení, protože vám nic nestihne uschnout. Několikery boty. A hodně chlastu“ zněly rady starších studentů. Jedno je jisté: když jsem byla přesvědčená, že se mi do mého zavazadla už nevejdou ani jedny ponožky, sedmička vodky se tam ještě vešla...
     Jak správně poznamenal spolužák Chata:
„Pokud se mam utopit, rád bych u toho byl veselej“

     Zatímco u seznamu povinné výbavy kontroluju, co mi ještě chybí, na Facebooku se objevují jásající statusy – téměř všude po republice odpadá zítra výuka. To se nás pochopitelně netýká. Ve středisku, které podle oficiálního zdroje „leží v těsné blízkosti říčky Nežárky“, na nás čekají profesoři, kteří jsou odhodlaní zocelit nás za každou cenu.
     Pro jistotu ti odvážnější z nás volali pověřeným osobám, jestli se opravdu kurz koná „za každého počasí“, jak hlásal informační email. Na námitku, že se tam nemáme jak dostat, neboť polovina komunikací v Jižních Čechách je zaplavena, jsme dostali užitečnou radu: „Jeďte opatrně. A kdybyste nestíhali sraz, napište sms, počítáme s tím.“ Po poradě se spolužáky jsem usoudila, že sms: „Omlouvam se, nestiham. Dorazim v patek.“ by asi pochopena nebyla.

    Jak se večer chýlí ke konci a hodina odjezdu se pomalu blíží (naše posádka bude vyrážet kolem šesté hodiny ranní), kumulují se i zprávy od lidí, kteří se do civilizace právě vracejí z předchozího turnusu.
„Je to tam jak vojenskej výcvik“ dalo zapomenout i na: „Na pokoji není topení“

     Pár spolužáků hlásí, že se nemají jak na kurz dostat. Pár jich zase oznamuje, že jim kurz zakázali rodiče. Ti moji mi na to jen řekli, že nechápou, kdy se ze mě stala taková padavka...
S chutí mi připomínali, jak jsem jako malá milovala všechno, co se jen trochu blížilo adrenalinu. Lezla jsem po skalách ve sněhu, vodě, větru a mrazu, … zapomněli dodat, že jsem jim u toho seděla za krkem a byly mi tři roky.

     Ač nevím, jestli budu mít k dispozici elektriku, chuť, čas a prostor dávat světu najevo, že žiju, připravila jsem se důkladně:
Profil na Twitteru: TerezaBlazkova
Hashtag: #CykloTezy
Blog: denik-vysokoskolacky.blogspot.cz
Facebook: Tereza Blažková

… a upřímně je mi úplně jedno, že nejsem vtipná, čtivá a že nikoho nezajímám. Buď umřu a tohle bude poslední zpráva o mé existenci, a nebo to přežiju a jednou díky tomu budu vyprávět svým vnoučatům, jak jsem prodělala vojenský výcvik. Památníček by mi totiž mohla vzít příští povodeň...




Žádné komentáře:

Okomentovat