pondělí 24. června 2013

Nejlepší přítel ... nepřítele?

     Když jsem byla malá, mým nejlepším přítelem byl pes. Rozhodně se nedá říct, že já bych byla zároveň jeho nejlepší přítelkyně, ale chvíli trvalo než jsem si to uvědomila. O to větší pak bylo moje zděšení, když jsem zjistila, že vůbec nedokáže ocenit to, s jakou láskou jsem ho denně česala, nosila ho do schodů, ze schodů, koupala ho ve vaně, přikrývala ho peřinou a vozila v kočárku, do kterého do té doby mohla výhradně jen babiččina kočička (když babička nedávala pozor).

     Když jsem byla větší, narazila jsem, pravděpodobně v rámci nějaké prokrastinace, na serveru YouTube na jeden film. Nepamatuju si název, ani jednoho herce, herečku, ani nevím, jak to vlastně dopadlo, jen mě zaujala hlavní myšlenka (neodvažuji se to nazývat zápletkou). Šlo o to, že hlavní hrdina měl neskutečný úspěch u dívek, a to nehledě na to, že se k nim choval jako ke kusu hadru.

     Teď, když už jsem (relativně) velká a když sleduju Carrie, jak hledá souvislosti ve zdánlivě nesmyslných věcech, napadá mě, jestli to náhodou se psem není stejné jako s láskou.
Když náš pes vždycky nejvíc a nejoddaněji miloval mého tátu, který ho jako jediný byl schopen potrestat, je to stejné, jako když ze všech zástupů milenců a milenek, které o vás mají zájem, stojíte právě jen o tu jednu osobu, které jste lhostejní?


     Samozřejmě jsem ochotná uznat, že tahle teorie má určité skulinky. Znamená to tedy, že v každém vztahu je někdo pán a někdo pes? Nejspíš jde jen o to, že každý má zkrátka svou roli, nemusí nutně jedna být dominantní a druhá méně. Vždyť... když venku leje a je hrozná zima, váš pes venku štěká a vy chcete spát, sice z okna křiknete: „Sklapni už!“ ale pak se stejně zvednete a jdete mu nasypat žrádlo do misky, protože … protože ho milujete a víte, že i on vás. Nebo ne?  

Žádné komentáře:

Okomentovat