neděle 5. května 2013

Já and Sex ... and the city


     Svýma čerstvě dvacetiletýma očima jsem projela složku s příhodným názvem „Šuplíček“, která zabírá čím dál větší prostor v mém počítači, a skepticky se ptám: „Jak těžké je v dnešní době napsat něco, co zaujme větší okruh lidí?“ V dnešní době, kdy nejčtenější knihou je 50 odstínů šedi a nejoblíbenějším seriálem Sex ve městě? Zajímá vůbec někoho něco jinýho než sex?

     Je to spíš řečnická otázka, než zoufalé povzdechnutí. Vždyť já sama jsem seriálu o čtyřech věčně nespokojených, suchým humorem obdařených ženách ve středním věku propadla rychlostí blesku. Mé největší sympatie si získala novinářka Carrie. Z toho mála, ve kterém nás nechává nahlédnout do svého spisovatelského umu, jsem si dokázala vytvořit dokonalou iluzi o tom, jak její sloupky doopravdy vypadají.      Nicméně, i když už jsem velká holka a vím, že s reálnými novinami nemají její výtvory pranic společného, nemohu nadále bojovat se zvědavostí, jak by asi vypadala taková Carrie ve skutečném světě?
Do jaké míry sdílí svůj osobní život s desítkami a stovkami tisíc čtenářů? Nechává fakta taková, jak se doopravdy dějí, a mění jen jména? Jak je jejím přátelům příjemné, že se o sobě dočítají i ty nejintimnější detaily?

     V rozmezí několika málo hodin se mi naskytla příležitost k pozoruhodnému porovnání. V první řadě Carrie – ve středním věku se zmítající žena denně stojící na tenké hranici mezi spokojeným životem a absolutním zoufalstvím. Ač nemůže nikdo zpochybnit, že sama něco dokázala, nemůže sama sebe označit za šťastnou. A na straně druhé – Rory Gilmorová. Mladá, nadějná novinářka, která je odhodlaná jít za svým snem, ať to stojí, co to stojí. Závidět jí můžu kromě vůle už i jen to, že vůbec ví, co chce...
     Nejhorší je uvědomění, že jsem kdysi bývala jako ona. S ambicemi a sny úplně nejvyššími. A i když i teď mám vizi, že něco dokážu, mám pocit, že laťka už dávno není tak vysoko. Jako bych časem z lenosti snižovala cíle, abych vůbec nějakého někdy dosáhla.
     A já se ptám – je lepší pocit spokojenosti z dosažení cíle, i když neprověřil všechny schopnosti, nebo za víc stojí nedokázat vysněné, ale usínat s pocitem, že jste do toho dali všechno?  


Ať nekončím až tak skepticky, jakožto jedna z dvojčat vzpomínám pohled na Ňjů Jórk - ještě za dob dvojčat. 

Žádné komentáře:

Okomentovat