neděle 23. prosince 2012

#VanocniDenik


Online přenos z mého domova:

Štědrej večer naaaastaaaal,
když jsem doma chlaastaaal...



Sympatizuju s Xindlem X, za což si samozřejmě vysluhuju vlnu nevole z úst zbytku rodiny. Nic si z toho ale nedělám, nebyla první ani poslední.

Nervózně chodím kolem flašek s alkoholem a přemýšlím, kolik procent současných alkoholiků asi své závislosti podlehlo právě během svátků klidu, míru, lásky a pohody. Abych svými sarkastickými poznámkami a cynickými komentáři nerozčilovala své rodiče a nerušila tak pohodu, která u nás vládne, zavedla jsem si na Twitteru všeříkající hashtag #VanocniDenik a „brečím si“ tam. Nenápadně jsem se tak pokusila nabádat ty z vás, kteří ještě nejsou mými followers, aby tak učinili. Berte to tak, že mi to dáváte k Vánocům...

Vánoční pohodu si užívám zatím plnými doušky. Během včerejšího rodinného oběda s babičkou jsem trpělivě čelila výhrůžkám - jaký že život mě čeká, pokud si náhodou dovolím nedodělat školu, načež se babi rozpovídala o Geislerce, která byla v pátek „u Krause“ a má jenom základku. Tak nevím, jestli je jako ona případ toho „Takhle ne!“ nebo jestli babi jen nedošlo, že si tím podkopala celou teorii, kterou mi předchozí hodinu hustila do hlavy.

Dnešní dopoledne jsem strávila důkladným seznamováním s dlažbou v koupelně a na záchodě. Lezla jsem v gumových rukavicích po čtyřech a plnila maminčino přání, které vyřkla na základě domněnky, že „mopem to tak dobře vytřít nejde!“ V duchu sice nadávám, jak jen mi to svědomí dovolí, ale na druhou stranu jsem ráda, že mám další věc na seznamu: Takhle žít rozhodně nehodlám! Pokud podlaha mopem nelze vytřít tak, aby se na ní dala servírovat štědrovečerní večeře, budu si zkrátka jednoho dne muset pořídit nádobí...

Věřím tomu, že různé rodiny mají různé zvyky, které jim rok co rok připomínají toho pravého ducha Vánoc. Zpívání koled, společné procházky, návštěvy u příbuzných, zdobení stromečku... Je pravda, že i v naší rodině pozoruju jakési cyklické události, bez kterých by to zkrátka nebyly „ty pravé“ Vánoce. Třeba to, že táta pravidelně kupuje stromeček na poslední chvíli, čímž dosahuje toho, že naše věšení ozdob podkresluje mamka neustálým remcáním: „Tady je díra. Tamhle jsou ty větve nakřivo. Nešlo by to ještě otočit? Tady máte málo červený! Tech světýlek je letos nějak málo...“

Já mám jen pocit, že toho konečně po dlouhé době zase napíšu trochu víc. A že budu cyničtější než obvykle... Ale teď už jdu pomáhat s bramborovým salátem, protože:


Šťastný a Veselý!  

Žádné komentáře:

Okomentovat